În oraşul tău.

10 Iulie 2009

Paragraf de început, întruducerea în subiect, mică explicație, bla bla.

Sunt născută în București. Mama e născută în București, tata e născut în București. Bunica din partea lui mama e din București (cu răsad de la Sinaia), bunicul din Iași (cu răsad de la sârbi, ucrainieni, croați sau ceva de genul). Bunica din partea lui tata e din București, bunicul din Cluj. Făcui un mic bonsai genealogic ici șa. Deci io adicătălea sunt destul de bucureșteancă. Nu’s foarte bucureșteancă, dat fiind că o parte din bunici sunt de prin alte părți. Pentru mine este același căcat, n-am făcut niciodată diferența, mi se pare complet și total irelevant. Dar, există un dar. O mare parte din oamenii care nu-s din București suferă sărăcuții de-un complex numit complexul provincialului. Nu toți, o parte.

Io m-am lovit de asta atunci când, copilă sau adolescentă fiind, mergeam la mare în tabere sau excursii. La mare era singurul loc în care aveam oportunitatea să întâlnesc oameni din alte orașe. Și atunci făceam cunoștință cu complexul provincialului. De unde ești? Aaaaaa, din București a? Ce vă mai merge…ești bucureșteancă ai? Ești șmecherăăă. Bă ești prost? Ești bolnav, ți-e rău? Nu, chiar nu înțelegeam ura asta. Dacă-i pot spune ură. Nu cred că-i ură, nu știu ce e, o integrez la categoria prostie și prejudecată momentan. Apoi mă fac mare, încă inocentă în privința tensiunii dintre București și restul orașelor, și cunosc un băiet. Băietul timișorean. Pentru că-l ironizam (din cu totul alte motive…) aud la un moment dat: ce crezi că dacă-s din Timișoara sunt mai prost? No, chiar am rămas proastă. N-am înțeles nimic. De ce?

Într-un final, greu, m-am prins. Trist adevărul. Statul român nu-ți permite să trăiești civilizat în cucuieții din deal sau în orașele mai mici decât capitala. (Statul român nu-ți permite să trăiești PUNCT de fapt, dar fie) La noi majoritatea se fac oameni în București. Toți vin la facultate aici, sau vin să muncească aici. Lasă în urmă un sat, comună sau oraș aproape gol pentru că toți gândesc la fel. Locurile alea sunt niște bălți mici în care doar câțiva au ocazia să fie pești mari. Și nu-i vina lor, deloc. Vin pentru că n-au de ales. Cunosc mulți oameni care urăsc orașul ăsta dar n-au ce să facă la ei acasă. Și atunci se chinuie aici. Dacă pui epicentru’ României pe un ac o să se balanseze în sud și-o să pice.

Ideea e că: dacă tot ți se pare că aici se dă ora exactă, că aici găsești facultatea pe care-o dorești, că aici ești plătit mai bine pentru serviciile tale, că aici o să reușești să faci ceva…taci în puii mei din gură și nu mai înjura bucureștenii. Unul get beget n-are și n-o să aibă nimic cu tine, ăla parvenit care face parte din prima generație la bloc o să aibă. Dar nu contează.

Nu cred că italienii care nu traiesc în Roma au o problemă cu asta. Exemple ar fi multe. Oamenii nu se diferențiază așa, cei din capitală nu-s mai breji decât restu’ sau invers. Da’ în momentul în care ai o problemă și faci diferența la modul ăsta, e clar ca ai o frustrare. Trateaz-o sau clonțu’ mic.

Pentru postul ăsta m-a inspirat dânsul.

113 Responses to “În oraşul tău.”


  1. Ai dreptate cu postul asta, si te inteleg perfect, fiind din CT si venind in Bucuresti la studii si acum pregatindu-mi actele pt CI de Sector3. Am cunoscut bucuresteni autentici, care n-au nicio problema cu tine si care te respecta (sau nu) exclusiv pe considerente de calitate umana si tarani cocliti, prima generatie de incaltati care se dau mari cu domiciliul lor de RFG desi originile go back in Scarmanatii de Sus.

    Acum off topic, ca tot ai pomenit de ei:

    Nu ma intereseaza cu ce anume au probleme italienii. Cat timp considera TOATE romancele niste curve proaste care se fut pe o pereche de ciorapi si cat timp nu poti avea o conversatie civilizata cu ei faca sa inceapa cu libidinosenii gen “ma che bella!”, din senin, eu am o foarte mare problema cu ei. Am cunoscut turci, greci, arabi, cu toti poti colabora civilizat si cu respect. Cu italienii, NU! Si Slava Domnului, fostul meu sef fiind italian, am cunoscut o groaza! Asadar: afara fomistilor si labarilor din Ro!


  2. ca o provinciala ce sunt nu pot sa ma abtin de la comentarii :D . Din experienta mea cu bucurestenii am ajuns de mult la concluzia ca cei prost crescuti sunt de fapt veneticii. Am cunoscut la randul meu bucuresteni de generatii care mi-au demonstrat asta cu varf si indesat. Insa este imposibil, din pacate, sa nu injuri locuitorii bucurestiului din prisma numarului de la masina sau a manifestarilor suburbane. Nu poti cere certificatul de nastere unuia care se da smecher pe sosea sau aluia care scuipa seminte in statia de autobuz. oricum ideile sunt preconcepute. Padure fara uscaturi nu exista, cu atat mai mult in Romania.


  3. In alte orase chiar nu ai ce face. Poti trai civilizat si doar atat. Nu ai unde sa te distrezi, sa te plimbi, sa faci sport. In oras la mine nu exista nici macar o piscina/ un strand. Ne bagam intr`un rau in care se revarsa deseurile din tot orasul. Dar macar e soare si lume; facultate nu avem si cat despre trafic, sunt 10 semafoare in 2 Km, cu cate 59 secunde fiecare. Iar cei care spun ca ” Bucurestenii e smecheri aaaa.. ” sunt doritori de afirmare si atentie, frustrati ca s`au nascut in alta parte.


  4. Toţi prietenii mei din Bucureşti vor să se mute de acolo dar nu o fac. Motive legate de job: Unde mai primesc eu atâţia bani ca in Bucureşti pt serviciile mele?

    Dar dacă tu ca om, Ioane, eşti genu care nu suportă Bucureştiul, mai bine in pula mea, Timişoara cu salar de 15 milioane şi stres mai mic şi timp mai mult, decât Bucureştiul cu salar de 30 de milioane şi draci şi stres cât China.

    Părerea mea, Piţicat. Te sărut!


  5. Adevarul e ca in Bucuresti lucrurile se intampla mult mai rapid… uite, eu sunt constanteanca la origine de 19 ani in Bucuresti. Fac piata in selgros sau carrefour… asa ca atunci cand merg acasa fac piata in supermarketurile similare constantene unde,dreptu-i,e mult mai curat si mai liber da’ pana iti scaneaza produsele, pana iti da restul… mori cu zile. Ba te mai si intreaba cum e produsul!
    Cred ca de aici si concluzia ca daca nu esti bucurestean esti… incet!


  6. @TheCreatrix: n-o să vezi român sa renunțe le bani pentru un trai liniștit și relaxat…


  7. Prietena mea, Xuleasca, a zis că se mută din Bucureşti că s-a săturat şi vine la Cluj, unde stau eu, de 8 ani. A zis că pt multzi bani şi nişte teatru, nu se merită atâta stres şi să îşi crească copii in asfaltul din faţa blocurilor. E singurul caz despre care am auzit că se mută pt o viata mai linistita.

    Restul rămân pentru bani. Ii inţeleg şi pe ei.

    Dacă vreodată ai drum pe aici, Piţicat, te scot la o bere. Facem nişte poze, te scot la verdeaţă, ne râdem etc.

    Frumos articol. Mă intorc la mine. Pup.


  8. De când a fi realizat în viaţă este echivalent cu a avea un salariu cu multe zerouri – neapărat într-o companie cu renume, de când pentru a fi o persoană respectabilă echivalează cu a te plasa într-o poziţie înaltă în acea companie (asta merge mână-n mână cu ipocrizia afişată de cei care se îmbracă la costum pentru că “aşa se cere”), Bucureştiul reprezintă singura opţiune. De curând am realizat cât de fals şi trist aş fi putut ajunge dacă aş fi urmat principiile astea, cât de acră mi s-ar fi părut viaţa dacă aş fi lucrat toată ziua pentru un salariu mare (care se cheltuieşte mult mai repede ca în provincie, dar are avantajul posibilităţii unui împrumut mai mare la bancă, deci mai mulţi ani de robie) şi cât de bine se trăieşte într-un oraş mediu ca mărime, cu aer curat, fără stres, fără nervi de aglomeraţie bucureşteană, cu oameni mergând încet pentru că nimeni nu se grăbeşte nicăieri, fără jumătate de zi pierdută pentru traversarea oraşului, fără aroganţă şi pule băgate în trafic din motivele de mai sus, fără ţigănisme (pă, bă, fă, dupe), cu mai puţine fiţe de mall…

    Există şi minusuri, de exemplu e mai greu să găseşti un produs mai special de cumpărat, când în Bucureşti sau chiar Braşov, Timişoara & co se găseşte uşor. La nevoie, un drum până în Bucureşti, Braşov sau Craiova îmi ia 3 ore, aşa că nu e o problemă atât de mare.


  9. draga pitzi,nu de mult am inceput si eu sa iti citesc blogul,dar pana acum nu am avut de ce sa iti las comment. totusi,in legatura cu acest subiect pe care l-ai abordat acuma nu pot decat sa iti dau dreptate,dar nu in totalitate. eu sunt timisorean (si inca unul mandru) si tot ce pot sa iti spun e ca si noi timisorenii ne confruntam cu aceasta ura de care vorbesti. aceleasi acuze ni le aduc si noua studentii care vin din alte orase mai mici. “la noi in targu-jiu strazile sunt mai bune”,”la noi in tg-jiu e mai frumos” ,etc.(ramaneti fratilor la voi in oltenia atunci). totodata si noi la randul nostru mai comentam capitala.cu totii suntem mandri de zona in care ne-am nascut,probabil. peste tot in lume ai sa gasesti orase sau regiuni in care lumea va vorbi urat despre alte orase/regiuni,va rade,va ridiculiza. eu nu sunt frustrat ca traiesc in orasul asta,de fapt,ma doare-n cur de unde provii atata vreme cat esti om cu mine si cu ceilalti.ma rog,in concluzie,nu vei scapa niciodata de astfel de oameni.e in natura lor,a noastra,probabil inradacinata din preistorie cand triburile se certau intre ele…


  10. @alina: da unde, no, atata graba? frumos ca nu se grabesc vanzatoarele, inseamna ca sunt relaxate si tu ar trebuio sa faci la fel!


  11. Romania n-are epicentru ba :) .

    nu-i vorba de complexe, ci mai mult de nivelul IQ-ului… fiecare intelege cum poate.


  12. sunt din Moldova, de 5 ani in Bucuresti…da, eticheta de moldoveanca la 5 secunde dupa ce cunosc pe cineva…stii unde ma doare? exact acolo…Oamenii care ma cunosc ma iubesc chiar de-as fi fost din cucuietii de munte…restul, i really don’t fucking care…Complexul de “din provincie” tine doar de personalitate.punct.


  13. Sunt un norocos. Sunt din Cluj, am multi prieteni-amici-cunoscuti prin Bucuresti si toti sunt foarte de treaba si ok. Asta cu miticii si provincialii e o laba trista gandita de papagali cu doua clase care scuipa seminte in fata scarii de bloc, asculta manele si se masturbeaza cu gandul la o matusa. E pur si simplu de cacat sa generalizezi si sa afirmi ca aia toti is prosti, ca aia toti is retarzi, ca aia is mai smecheri sau ca altii au bani.
    Ce ma amuza pe mine teribil e acea tipologie de taran roman care are o mentalitate comunista si o stie doar pe a lui dar, cand pleaca in concediu in strainatate cu loganul si intalneste alti romani se simte mandru si socializeaza indiferent de zona geografica din care fiecare face parte. “Vai, sunteti din Cluj, ce dragut, noi suntem din Bucuresti…
    -Unde stati, cat ati platit? Dar, vai, ati vazut ce ne fura parlamentarii astia? Lasati ca la voi, la Cluj, e curat, am vazut noi la televizor. -Ei, nah, nici capitala nu arata rau. Am fost in delegatie acum ceva timp si mi-a placut mult. -Auziti, voi cat stati aici, poate ne vedem la o bere ca mici taranii astia sigur n-au aici” :D


  14. BP citi bucuresteni mai cunosti?eu m-am carat din tara si cind vin stau la Sinaia.TOTI prietenii mei din BUk s-au carat. I hate Bucale. De ce?Pen’ca la Bucale s-a mutat toata mitocania neamului rromanesc. Mai exista bucuresteni puri?Ha.NOT!cu un ghiocel nu se face primavara.


  15. Si eu sunt provincial . Locuiesc intr-o localitate de langa Turda si n-am “complexul provincialului”. Dar “complexul provincialului ” l-am vazut ! De obicei la bucuresteni in relatie cu unii care traiesc in Paris sau Londra :) ) Daca nu ma crezi intreaba “canadianu”
    @TheCreatix:servus consateana , fa bine nu le mai da idei , lasa-i sa stea acolo sa castige mai mult . (cu ce cost ?)


  16. daca as putea te-as pupa, friends style and not french style.subscriu la ce spui tu si dau si semnatura.
    nu ii inteleg pe cei care vin aici si spun ca urasc orasul si “bucuresteni”, ca la ei acasa-i mai bine si ami curat, dar nici norti nu s-ar da dusi de aici.
    din pacate, eu sunt cam a 5 generatie p-aici, dar as da si maine bucurestiul pe un oras mic si linistit. impedimentul este familia, toata aici.


  17. Eu sunt sucevean, adica bucovinean dar nu am accent decat daca beau ceva sau vorbesc cu fostii colegi. Stau de 10 ani aici. Nici nu ma gandeam sa merg in alta parte la facultate. Dupa scoala, tot aici am vrut sa raman, 4 ani te obisnuiesc cu un anumit ritm de viata. Nu mai critic bucurestenii pentru ca si eu am devenit la fel de agitat si stresat. Am inceput sa-i indemn si pe altii sa nu-i mai critice :-)


  18. :D ce-am mai zambarit la postu’ asta !!! :)

    Si eu sunt carata din tara dar sunt de fapt olteanca insa 11 ani am locuit in Bucuresti . N-am fost niciodata complexata de originile mele, dimpotriva ! :)
    Mi-am facut un cerc social foarte misto, mixt, din bucuresteni get beget de la Decebal incoace dar si provinciali din diverse orase …no prob.
    Totusi in acesti 11 ani recunosc ca am avut neplacerea sa intalnesc destui tarani de Bucuresti care atunci cand auzeau ca-s olteanca ba mi-o bagau p-aia cu prazu’ , ba faceau misto de debitul meu verbal ( oltenii vorbesc de obicei f repede )
    Ei si atunci eu le raspundeam : ” Da’ vorbesc foarte repede poate pt ca gandesc la fel de repede !” :)

    In alta ordine de idei nici peste granite n-am avut complexul ca sunt romanca , cu toata imaginea de cacao pe care se straduiesc unii sa ne-o faca . Cand sunt intrebata de unde-s ,intotdeauna raspund TARE si cu CAPUL SUS : ” Din Romania !!!” Si cred ca daca toti am face la fel si nu ne-am duce prin alte tari , cu capul plecat si umili am castiga mult mai mult respect din partea celorlalti. Parerea mea !


  19. Intr-o zi cu soare, plimbandu`ma cu treaba pe Magheru, trec pe langa doua cucoane in varsta, aranjate, parfumate, tinandu-se la brat si mergand agale… adevarate doamne care-ti amintesc de Bucurestiul numit candva “Micul Paris”. Dau sa “semnalizez dreapta” sa le depasesc, ca deh, ma grabeam, si ce-mi aude urechea: Tare mi-e ciuda, draga…toti provincialii s-au gasit sa vina buluc in Bucuresti. Sa stea la coada vacii sau unde le-o fi locu`, nu sa vina pe capu` nostru ca sa…” distanta era prea mare pentru a mai intelege ceva. Pacat. Pe de-o parte, le-as aproba, c`am vazut si eu cati ( si ce fel de oameni ) au sosit in capitala odata cu mine, pe motivul ca se vor studenti. Pe de alta parte…nu toti bucurestenii cu care am interactionat sunt la fel de primitori cu strainii, si nu toti provincialii sunt la fel de respectuosi cu gazdele.
    Oricum ar fi, cu prima ocazie, imi iau talpasita intr-un oras mai linistit ( sau poate alta tara ), pentru ca unde`s multi, nu inseamna neaparat ca puterea creste.


  20. draga Pitzi, te contrazic in legatura cu ceea ce ai zis despre italieni. si aici- eu locuind in italia- italienii din nord “au ceva” cu aia din sud si viceversa…cei din sud vin in nord pentru ca aici in susul italiei e mai putina mafie, e mai mult de munca (nu ca nu ar fi si in sud dar acolo mafia conduce tot si tre’sa te supui lor fara contract de munca evident). aici in nord daca unu’ spune ca e din sud atunci e “tarrone, meridionale di merda”. tarrone e ceva de genu’ cum e expresia “tzaran” sau “de la moldova” la noi, iar meridionale di merda….e cam tot aceeasi chestie numai cu o mica adaugare: “de cacat”.
    in fine… diferentele astea se fac peste tot.. din pacate asta e situatia si va ramane asa, nu neaparat din cauza statului, mai mult din cauza educatiei proasta primita de la parinti.


  21. Hai ma! Se traieste bine si la Brasov (unde am locuit pana la 19 ani) si la Iasi. Si poate si in alte parti, dar nu cunosc asa bine.

    Despre problema “capitala-provinciali” in alte tari: si in Franta este oarecum situatia asta. Foarte multi tintesc Parisul pentru munca (cel putin majoritatea colegilor pe care i-am avut acolo la facultate). Plus de asta daca esti parizian, esti privit macar de cativa asa cum e privit bucuresteanul de unii romani.

    Oricum o buna pritena de-ale mele e bucuresteanca si e om ca toti oamenii.


  22. ii o specie de cocalari de bucuresti foarte raspandit,si probabil asta a adus bucurestiului o reputatie proasta in ultimii 10 ani.parerea mea.ma gandesc ca is veniti de pe tot felul de coclauri,s-au stabilit in bucuresti,la munca(furat,shmekerii etc)iar acum fac parte din peisajul dominant de acolo.eu nu am mai fost in bucuresti demuuult,dar toti cei care merg imi spun ca e oribil si e plin d tigani ‘haladitzi’ ca sa zic asa:))si prin alte parti sunt buruieni dinastea dar nha avem capitala la Bucuresti,where all the stuff happends


  23. @TheCreatix : problema cu Timisoara nu este asa de usoara cum pare….Am terminat facultatea in TM, mi-as fi dorit din tot sufletul sa raman acolo sa lucrez si ia ghici ?? chiriile in TM sunt la fel de mari ca si in Bucuresti, preturile la mancare si la haine la fel de mari ca si in Bucuresti insa salariile muuult mai mici decat in Bucuresti. Cum sa te descurci in astfel de conditii? In plus, locuri de munca in TM nici nu se prea gasesc (si cand zic locuri de munca, nu ma refer la zidar, tamplar sau vanzatoare)
    De doi ani de zile de cand m-am mutat in Bucuresti, am tot cercetat site urile de recrutare in speranta gasirii unui loc de munca decent in TM, poate poate se iveste ceva..Si…nimik !!!! asadar, am fost fortata de imprejurari sa raman in Bucuresti, chiar daca nu-mi place orasul acesta.

    Cat despre bucuresteni, singurii prieteni pe care mi i-am facut de cand am ajuns aici sunt bucuresteni get beget. Partea proasta este ca, de cele mai multe ori, oamenii din provincie asociaza (in mod eronat) cuvantul “bucurestean ” cu “tigan coclit cu BMW si fitze de Bucuresti”.


  24. am o prietena care nu e din Bucuresti. E din alt oras, a venit aici la facultate si aici a ramas. Problema ei e ca nu se descurca cu banii, pentru ca jumatate din salariu il da pe chirie si intretinere. Tot concluzia ei a fost ca daca s-ar duce inapoi, unde ar avea un salariu de doua ori mai mic decat cel pe care il are acum… ar fi acelasi lucru, pentru ca ar sta cu parintii si n-ar mai plati chirie si intretinere, sau ar plati oricum mai putin… dar tot aici a ramas


  25. TheCreatrix a spus pe 10 July 2009 la 12:12 pm

    Prietena mea, Xuleasca, a zis că se mută din Bucureşti că s-a săturat şi vine la Cluj, unde stau eu, de 8 ani. A zis că pt multzi bani şi nişte teatru………

    Exista teatru si la cluj fata draga. si poate te interesezi si de tiff.
    Nu exista asemenea complexe la clujeni.


  26. Bucurestiul e doar un sat mai mare, care are avantajul posibilitatilor. Provincialii veniti la Bucuresti au toate drepturile sa il critice, cum au dreptul sa critice Romania sau coada vacii de unde sunt. Odata ce ai ales sa vii in Buc, ai acceptat deja faptul ca trebuie sa-i suporti jegurile. Dar asta nu inseamna in niciun caz sa taci din gura. E si critica o forma de protest, poate chiar constructiva la final, nu?
    Eu, dupa 7 ani de facultate in Bukale, cand am avut de ales intre a suporta combinatia promotionala de stres, chirii gigantice si standard de viata de rahat, am preferat sa ma car in afara. Si n-am niciun complex in nicio parte pe unde ma duc. Oamenii cu prejudecati legate de originea altora sunt in general idioti care nu-s in stare sa judece ce vad la un om si prefera sa inghita pareri prefabricate. Iti poti face o parere generala despre un grup, dar daca aplici concluziile la nivel de individ esti un retardat care a poluat societatea degeaba.
    La fel, desi nu sunt moldoveanca, nu inteleg ce are restul tarii cu moldovenii.


  27. Traiesc intr-un oras din Vest (vestul Romaniei). Lucrez intr-o multinationala (da, sunt si altundeva decat in Bucuresti, merg la Teatru, la film, din cand in cand la cate un vernisaj. Cand merg la magazin, spun “Buna ziua”, “Va rog” si “Multumesc” si in majoritatea cazurilor mi se raspunde la fel. Nu am complexul provincialului…nu urasc bucurestenii, nu sunt geloasa be vastitatea culturala/mondena oferita de Dorobanti si Bamboo…am multe alte preocupari, mult mai relevante decat bucurestenii…Imi place unde traiesc si nu ma-s muta in Bucuresti pentru nimic in lume. Generalizarile (pro sau contra provincie/Bucuresti) sunt dovada unei minti mici si inchise.


  28. bp, gresesti, in provincie daca ai putina bunavointa se gaseste de lucru foarte bine-mersi. si prost si bun si pe bani multi si putini si eu, din contra, aud doar “nu m-as duce la bucuresti pentru nimic in lume”. in primii ani cand m-am angajat veneam la bucuresti pentru cate doua-trei interviuri, asa, din principiu. am fost mereu acceptata, dar niciodata nu mi-a dat prin cap sa raman, sa ma mut. mi se pare obositor sa vin acolo doar si pentru o zi. probabil as fi luat mai multi bani cu timpul, dar prefer exact relaxarea de la sat de-aici, iar daca as avea putin curaj, tocmai ca m-as duce sa locuiesc in timisoara sau in cluj.


  29. Bad Pitzi a spus pe 10 July 2009 la 11:47 am
    @TheCreatrix: n-o să vezi român sa renunțe le bani pentru un trai liniștit și relaxat…

    Ai cunoscut prea putini romani, zic eu. :)
    MAINE as accepta jumatate din salariu pe jumatate de program de lucru.
    Numai ca nu vreau sa schimb compania si nimeni din compania asta nu vrea sa-mi dea optiunea asta.


  30. Pseudo-ura asta si frustrarea isi gasesc supapa de defulare in povestile pe linga. In momentul in care ar inchide gura, ar lua chiar in serios un transfer, sau macar o exprimare pertinenta.


  31. @Mevil: unde vezi generalizările?


  32. eh, pe naiba!
    din bucurestenii de azi 60-70% is tarani de cea mai joasa speta la propriu(aia care-n satu lor n-aveau dupa ce bea apa si s-au carat in capitala la furat). ca s-au carat acum, sau acum 30 de ani are mai mica importanta. cine-i de vina?
    in nciun caz cei care vad miticu’ ca se baga-n fata la stop, in orice oras din tzara, si pentru asta il injura de se scutura camesa pa el. tzarani sunt peste tot, in bucuresti insa, din cauza numarului, ei au ajuns IMAGINEA. asta-i tot. restu-s idei preconcepute.
    parerea mea.


  33. stii care sunt aia cei mai penali?

    Parvenitii care si-au tras numar de bucuresti la masina, astia`s aia care se baga in fata, astia`s aia care arunca pe jos si etc.

    Eu inca ma mandresc. Si imi plac bucurestenii(encele) :D )


  34. ideea postului asta e la fel cu cea din postul lui Zoso; doar ca acolo commenturile is mult mai virulente; bine ca nu se pot parui pe blog; wtf! ce v-a apucat? nu mai aveam de la ce sa ne invrajbim noi intre noi?


  35. Taci in pula mea din gura! Prostoaico! marsh! In mai am fost cu bunica-mea in bucuresti pt o chestie… (legea 10 ,n-ai tu treaba) si daca intrebam 10 oameni de un autobuz, de o strada, fiecare zicea altceva… numai sa-si bata joc noi ca suntem din provincie, din IASI mai exact .. si DA am accent moldovenesc si nu mi-e rusine. Si sa-mi sugi pula , proasta naibii , care te crezi buricu pulii, ca Eminesc si Creanga prin IASI si-au facut veacul! Stii… pe noi , la IASI ne-a invatat la scoala ca se scrie “mamei” … nu “lui mama” cum a scris culta de tine! Si ca sa stie si cretinoida de tine PRIMA FACULTATE DIN TARA A FOST LA IASI – Al.I.Cuza se numeste aceasta. Iasul are foarte multe facultati de prestigiu si foarte multi oameni inteligenti si NU, nu suntem Tarani asa cum va place voua bucurestenilor sa ne spuneti. Inchei micuta mea scrisoare prin a-ti spune ca in cur ma doare … de chizdofrenica de tine! Calatorie sprancenata in natzia matii! GIUSO !


  36. nu sunt de acord deloc si kiar m’a enervat postu asta …majoritatea din bucurestii pe care ii cunosk se cred buricu pamantului si cei mai buni si destepti ..knd d fapt sunt nish complexati care traiesc sub stres…


  37. Salutări la ăia din Cluj care mi-au făcut cu mâna mai sus.

    Nush care utilizator mi-a zis că este teatru şi la Cluj. Păi da este, dar viaţa culturală de aici nu se compară cu aia de la Bucureşti şi de aia mi-e mie ciudă. Am stat in Bucureşti şi am venit acasă foarte tristă- capitala mă disperă şi eu sunt o ardeleancă lentă. Prea mult tupeu. Prea mult stres.

    Inţeleg oamenii care rămân pentru bani.

    Banii sunt o necesitate.

    Asta e!

    Tre să fii tâmpit să ai prejudecăţi faţă de bucureşteni sau bucureştenii să aibă faţă de moldoveni, olteni, ardeleni sau alte branch-uri române.


  38. @Isolda: bravo ţie, olteanco, pt. că eşti mândră de cine eşti. Shi eu zic la fel când sunt in străinătate: Din Romania!


  39. O parte din provinciali sufera de complexul provincial pentru ca o anumita parte din bucuresteni sufera de complexul “capitala”.
    Si este trist, pentru ca traim in romania, bucurestiul este un jeg de oras, e ca si cum ai fi plin de cacat pana la gat si ai rade de ala care este in cacat pana la nas.


  40. @Raluca despre oamenii ca tine vorbeam. acu’ du-te și cacă-te la tine în sufragerie, nu la mine pe blog. ma bucur că mi-ai dovedit că existați, știam, da’ nu strică o dovadă vie. ești o moldoveancă proastă și din cauza celor ca tine au moldovenii reputația de care tot ei se plâng. n-am nimic cu moldovenii, da’ dacă-s toți ca tine aș face pe Hitler un pic, așa de amuzament, să vă văd cum alergați ca șoarecii. știu că n-am cum să te conving că ești redusă mintal, da’ viața ți-o va dovedi.


  41. @cosmin: păi așa-i, 60-70% (dacă nu chiar mai mult) sunt câmpeni, da ghici de ce? pentru că’s adunați din toată țara…


  42. Yo am cu ei ce plm k s-a umplut orasu de tzarani nespalati. Sa plece in Spania nu la Bucuresti.
    Cu aia kre sunt civilizati n-am nimic.


  43. @the Creatrix: yo knd ma duc in strainatate zic k sunt din Cehia k sa nu-mi iau flegme.
    La tzara nu e apa calda si e veceu in curte.


  44. :) ) Dar prejudecata asta e oarecum motivata. Cine se baga in seama si ies in evidenta? Bucurestenii cu bun simt sau golanii?
    So… atata timp cat oamenii isi vad de viata lor si stiu sa zica “Scuze” cand te calca din greseala pe picior in supermarket n-o sa-i bage nimeni in seama si-o sa ramana-n umbra. Dar daca unu iti zice “Ba moldoveanule, vezi ca ma calci sub picior!” cu-n ton plin de “sifon” si mai e si dublu fata de cat esti tu s-ar putea sa-i bagi pe toti in aceeasi oala de smenari cu nasu pe sus.
    :-s Eu totusi incerc sa-mi organizez altfel oalele in “oameni” si “chestii”.


  45. somebody summoned me ?
    @BP
    pai cine a fost primu, ou’ sau gaina ? ca vad ca aveti un frumos cross-linking aici, tu cu szeus
    @cristi scutaru
    tac’tu e bou’ ala de mate care a fost director la stefan ?
    @isolda
    eu am capu’ sus intotdeauna pe aici, da’ nu pentru ca provin (din vina sortii, nu a mea) dintr-o tara plina de jegoshi ca rromania, ci pentru ca EU SUNT EU. capisci ? tine tu capu’ sus si urla ca esti din rromania si apoi sa te vad pe unde scoti camasa daca te intreaba cineva de ce ai coada ridicata asa de pe sus. ce-o sa faci, o sa incepi sa le povestesti de gelu, glad si menumorut ?
    @all
    ca sa fiu oleaca on topic, cacatul ala de oras e o experienta foarte interesanta, pentru o persoana nehotarata daca sa se care sau nu din jeglandia poate fi picatura care umple paharu’. ma bucur din suflet ca principala poarta de intrare pe calea aerului e in bucuresti, e bine ca toti cei care va viziteaza sa ia contact din prima secunda cu realitatea
    ps : ce ma faceti sa rad voi astia care va cacatzi pe voi cu marea viata culturala din bucuresti … duduie cultura in orasu ala … pariez e plin de eruditi care merg la ateneu sa asculte schopenhauer, nu-i asa ?


  46. TheCreatrix…si eu sunt mandra ca-s romanca…dar crede-ma ca nu strig in gura mare…majoritatea de aici habar n-au unde e Romania pe harta…dar toti cand aud de Romania imediat zic “gipsy”…so…daca ai fii in situatia asta nu te-ai mai bate cu pumnii in piept…e greu atunci cand stii ca sunt mii de oameni care sunt grozavi si au talent si capacitati…insa sunt niste retarzi care strica imaginea…asta te face sa te enervezi si sa-ti bagi pula:)

    p.s.1: “aici” inseamna U.S.

    p.s.2: tiganii trebuie arsi pe rug…sa-i ia moartea cu ei…ii urasc!!!


  47. eu sunt ardeleanca, din Bistrita mai exact si nu sufar de niciun complex al provincialului. Stiu doar ca nu as da Ardealul pe Bucuresti pt nimic in lume… ca vorba aia pe aici pe la noi au trecut si sasii si maghiarii si se vede: oameni civilizati, prietenosi si ospitalieri. Cat despre peisajele de pe aici ce sa mai zic…extraordinare! Bineinteles ca in toata verdeata de aici mai sunt si uscaturi, ca peste tot de altfel. Referitor la studenti majoritatea merg si fac facultatea in Cluj, putini vin in Bucuresti si cunosc chiar bucuresteni care au venit in Cluj sa studieze. Personal n-am nimic cu bucurestenii dar as vrea sa ma lamuresti BP, daca nu cer prea mult, e adevarat ca pe la voi prin Bucuresti e la moda sa vorbesti cu accent ardelenesc sa dai impresia ca esti ardelean? Un amic bucurestean mi-a spus asta si am ramas:-o…..:))


  48. @canadianu’
    :D
    ufffff , nu ne calcam noi2 mereu pe bataturi :)

    1) Schopenhauer nu stiu sa fi avut vreodata veleitati muzicale. el e tipu’ ala care scria despre teoria formei fara fond ( daca ai vrut sa faci o analogie fata de gafa lu’ nenea Costica Prostica , muzicianu’ curului , e ok ! daca nu , intr-un fel e ok,too. nu toata lumea are revelatii kantiene si nici inlinatii spre astfel de scrieri …)

    2) eu sunt o olteanca( irelevant !) nebuna !!! da, sunt o nebuna idealista, cu anumite principii clare . si unul dintre aceste principii ar fi urmatorul : daca mie imi este rusine de originile mele, de ce altii ( strainii ) mi le-ar respecta ??
    Eu am o fizionomie care nu ma recomanda deloc, da’ deloc, ca fiind romanca .( nu stiu….poate s-a intamplat ceva…un viol in fam. mea in timpul vreunui razboi, pana mea….nu stiu :) )
    Deci, as fi putut usor sa ma recomand ca fiind o alta rasa . asa cum am vazut eu , in diverse tari, ca fac ff multi romani.
    Ei bine, mie mi se pare aceasta atitudine complet de CACAT!! DE CACAT!!
    Si da, intotdeauna spun clar ca-s romanca desi toata lumea, pe unde am calatorit mi se adreseaza ori in germana , ori in olandeza ( am o fata specifica de nordica ) Iar atunci cand vad uimirea pe fata lor ( multi chiar mi-au zis ca romanii nu-s asa ca mine ..etc…nu intru in detalii ) chiar imi face placere sa le fac cunoscut ca nu toti romanii sunt tigani, nu toti romanii sunt cocalari etc.
    Si daca am reusit prin simpla mea prezenta sa schimb macar un pic parerea catorva straini despre Romania atunci chiar e ok! e ok pt mine , nu trebuie sa fii tu de acord cu mine .
    Si apopos, in Romania chiar NU sunt numai oameni de 2 lei. sunt foarte multi oameni de calitate, dar tu fiind atat de inversunat ma gandesc ca nu prea i-ai intalnit . atata tot !!
    Si sincer, sper sa fii happy acolo unde esti .pana la urma ” Acasa e acolo unde te simti bine !!” PEACE


  49. Is inca un maldar de orase interesante…cel putin, eu is din baia sprie(close to baia mare) si nu ard sa ajung la bucuresti or something :-? ?de exemplu, clujul mi se pare absolut bestial.si nu toate chestiile is overpriced, ca doar e capitala:d


  50. in italia e descentralizare, nu exista diferentierea capitala si provincie. ar fi chiar ridicol sa zici ca milano e in provincie fata de roma, mai ales ca e o metropola mai mare. sau in germania ca munchenul e provincial, iar berlinul marea capitala. sa nu mai zic de sua.in tarile astea fiecare oras mare are ”provincia” lui, nu doar capitala. ”dusmania” intre capitala si restul tarii e mai accentuata in state cu traditie de centralism, gen franta, anglia, grecia…sau in spania, care acum e federala, dar zeci de ani afirmarea regiunilor a fost inabusita. la fel si in romania, unde, avand in vedere ca pana acum 90 de ani, respectiv 150, existau separat transilvania si moldova, nu ar fi fost normal sa se preia atat de mult exemplul frantei. trebuiau dezvoltate la fel de mult ca bucurestiul inca cel putin 3 orase.


  51. sunt nascuta-crescuta in provincie, de 20 de ani in bucuresti. am intalnit complexul provincialului, dar sincer cei mai relaxati oameni pe care-i cunosc sunt bucurestenii get-beget. iar acest complex e cu atat mai puternic cu cat omul s-a nascut mai aporape de bucuresti – ploiesti, pitesti, gaesti…
    cred ca el apare cand nu ai alte argumente. “eu sunt prost si ratat? ah, dar tu esti bucurestean fitzos…” pune mana pe carte, munceste si nimanui nu-i va pasa de unde esti!


  52. ba zic că sunt româncă. să îmi iau flegme? poate le dau eu lor flegme. ce sa zic, ca sunt rusoaica?


  53. @Isolda
    am zis eu ca tre’ sa-ti fie rusine de origini ? dar cum nu tre’ sa-ti fie rusine la fel de mult nu vad de ce ar trebui sa te mandresti cu ele. decat daca poate nascandu-te si crescand in rromania somehow ai capatat niste calitati care te fac pe tine asa mai speciala … daca da, as fi foarte curios care-s alea
    io daca am de laudat ma laud CU MINE, nu cu parintii mei, nu cu frate’miu/sor’mea, nu cu bunicii sau cu gelu, glad si menumorut. nu sunt eu vinovat pentru greselile lor si nici nu am vreun merit pentru eventualele lor succesuri. asta e problema la rromani, se bat cu caramida in piept pentru trecut, nu pentru prezent. oare de ce, ma-ntreb …. ?
    @silviasf
    cand vine pretena ta in vancouver ?
    @all
    aici in Canada se injura torontezii cu restu lumii, desi capitala nu e acolo :D


  54. Rog să nu mi se spună că aceasta e soarta mea, să atrag singurii doi-trei derbedei din România. Nu sunt singurii. Există mult mai mulţi, deschideţi orice pagină pe net şi convingeţi-vă.
    http://www.jurnalul.ro/stire-special/prefer-o-aparare-pasiva-renunt-la-cetatenia-romana-514160.html


  55. inca una, on-topic ;)
    Voiam pur şi simplu să exprim impresia de disperare pe care mi-a făcut-o Bucureştiul, oraş despre care mama îmi spusese că e mai frumos decât Parisul ca să mă decidă să vin. Mi-am jurat să nu trăiesc în acest oraş nici în această ţară.
    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/858397/Ionesco-s-a-simtit-in-exil-in-Romania-nu-in-Franta/


  56. @The Creatrix

    Si eu am prieteni in Cluj, cand mai trec pe acolo bem o bere :)


  57. IO-S din ardeal. si n-am nimic cu bucurestenii, chiar am un iepure pe care-l cheama Mitica :) ). ai dreptate cand spui ca statul roman nu te lasa sa traiesti in provincie. prea multa dreptate, din pacate. fostii colegi de facultate care au “indraznit” sa ia drumul capitalei au joburi mult mai bune si mai bine platite. eu n-am plecat. inca. si inca o chestie: stiu din experienta proprie ca si francezii au raca pe parizieni, si italienii pe locuitorii rimei. dar nu e ca la noi…vorba aia…ca la noi la nimeni.


  58. E misto Bucurestiul. Pacat ca-i locuit. Uite cum e la mine in oras: http://www.youtube.com/watch?v=jRrOpQuu_lE


  59. scoate si tu individu ala din “ce citeste bad pitzi”
    zoso e un ipocrit care vorbeste in necunostinta de cauza.zoso e un fel de Dumnezeu al blogului si noi restul suntem niste ratati,iar cuvantul lui e lege.

    ar trebuii sa nu mai dea informatii aiurea despre el pe site-uri de matrimoniale si sa isi gaseasca o viata.serios


  60. Ai dreptate pe dracu. Hai sa ne pupam in fund, pana acu ai 65 de “luminati” sa-ti dea dreptate.

    Si mai incepi sa-i dai si influente de civilizatie “evenimentului”. In Italia ura dintre napoletani si romani e mare si mult mai violenta incat o intalnire intre ei la meciurile de fotbal e un adevarat razboi civil. Genovezii nu se lasa nici ei mai prejos dar nu e atat de celebru evenimentul.
    Sincer, daca e sa-mi manifesc si eu acuma un complex pe care nu-l inteleg, e fata de toti astia ca tine care tin sa compare situatia de la noi cu una dintr-o tara “civilizata”. Multi dintre voi nu inteleg ca PESTE TOT E LA FEL, dar trebuie sa ne batem cu varga peste comportament si sa ne complacem in situatia de MEREU INFERIORI.
    Draga mea, or fi provincialii complexati, dar nici tu nu esti mai prejos pentru ca suferi de complexul provinciei Europei. Chiar daca esti din Bucuresti, parol.

    Dar daca: un foarte bun prieten de-al meu nu stie sa taie o rosie la 23 de ani dar, calatorind in alte orase tine sa critice pe altii pentru ca “nu vorbesc normal”, un altul tipa in gura mare in Constanta: “Ce oras e asta si cum se poate identifica cu Romania? Poti sa zici Romania – Constanta? Mai degraba Romania – Bucuresti.” Ofticat fiind ca un meci de fotbal se tinea acolo. Si multumim cocalarilor cu ceafa groasa din barul respectiv ca n-au ripostat.

    Daca un altul, tot in Constanta (se intampla ceva acolo) spune detasat: are noroc ca-i Constanta ca altfel as fi inceput sa le zic la astia “da’ voi aveti lumina aici?”

    Si nu in ultimul rand, prietena mea care intreba foarte confuza la o agentie de turism de afara daca Innsbruck chiar e un oras.

    Toate sunt exemple din toate colturile Bucurestiului, deci exemplele sunt apatice de zona. Nici unul nu se refera la Mecca salariilor ce o reprezinta orasul si toti mentionatii au cel putin un bunic bucurestean.


  61. complexul provincialului (+ alte complexe)
    esti mic si criteriile aplicate de colegii de clasa pentru judecarea unei persoane sunt cate haine de firma are. nu te duce capul sa iti dai seama ca astea sunt nimicuri. si de aici rezulta frustrari. te refugiezi in invatat. anii trec, te maturizezi si te duci la facultate (in bucuresti), insa frustrarile raman, chiar daca tu le crezi uitate, iar pe prietenii/colegii actuali nu-i intereseaza absolut deloc ce ai pe tine.
    ai vrea insa ca dupa ce termini facultatea sa te intorci acasa. insa perspectiva de a ajunge sa castigi salarii asemanatoare celor pe care le au parintii tai te sperie.
    so, te angajezi in bucuresti. nu conteaza ca muncesti acasa uneori si in weekend, tie iti place ceea ce faci, prietenii tai muncesc la fel si nici tu nu te vezi facand altceva. chiar daca uneori ti se ia de aglomeratia din bucuresti si ti-e dor de orasul acela cu 2 bulevarde in care ai copilarit.


  62. @viktor: nu te privește pe tine pe cine am eu în blogroll.


  63. @Alex Khan: te-ai trezit vorbind ca sa nu taci. n-are nicio legătură reacția violentă a retarzilor la meciurile de fotball cu ce am scris eu mai sus. recunoaște că nu ești din bucurești și de asta ești deranjat. no, încă unul pe listă.


  64. @Raluca – si in Iasi, draga mea culta, e capitala videochatului european. E locul unde daca vrei sa iti deschizi un studio vei gasi cu siguranta mana de lucru pentru ca sunt foarteeeeeee multe panarame. Deci la ce va ajuta facultatile alea ale voastre cand 50% din populatia de sex feminin se destrabaleaza pe net pe 60 centi minutul?


  65. bp, tu aprobi comentariile? ca ma uit la unele pe care io le-as sterge pentru masacrarea gramaticii, zic. dar esti tu mai draguta decat mine, sunt sigura.

    Bcurestiul m-a fascinat de mica. Si ma simt foarte din Bucuresti, desi nu-s nascuta aici. Si ma amuza sa spun ca-s moldoveanca – e foaaarte interesant efectul moldovencei blonde asupra cetatenilor cinstiti, mai ales din Ardeal. Sper din inima ca nu e cazul si cu Raluca de mai sus. Si nu-mi place cand aud “Bucale”.

    Bucuresteni get-beget fitosi (sau ce comentarii mai aud pe aici) n-am cunoscut. Si probabil nici nu exista. probabil e numai o impresie din afara.


  66. Ce ma amuza polemicile astea:)).Eu sunt din provinicie,am 20 de ani,si jur(desi nu e nevoie),ca niciodata nu m-am gandit la acest subiect.Pt ca mi se pare total deplasat.E adevarat ca am fost in Bucuresti doar in Gara de Nord.Ce stiu ,stiu doar de la tv.Nici nu cred ca mi-as dori sa vad mai mult,fapt pt care nu imi permit sa imi dau cu parerea.Dar de aici,pana la a-mi dezvolta un complex de inferioritate e cale luuuungaaaaa!!!!.credeti-ma,fac facultatea la TM,care e un oras foarte mare si cu o diversitate de oameni,si se intampla sa dai, 90% ,peste oameni rai si necivilizati.Asa e peste tot…Si daca romanu nu poate sa iti zica “aaa,esti din Bucuresti!”,iti zice “aaa,esti oltean,sau moldivean,sau ardelean!”…sau mai stiu eu ce.Ca asa e peste tot.Sa moara capra vecinului si gata.Sau exista oameni in aceasta “mirifica” tara care sa vorbeasca frumos de altii?


  67. BP. Te urasc si te iubesc.

    Te urasc pt ca te crezi buricul pamantului, ultra extra mega inteligenta, perfecta, ai de toate etc etc; pt ca te porti asa cu lumea, pt posturile din blog, pt felul cum ii tratezi pe cei de pe blog (nu pot sti in realitate).

    Te iubesc pt ca faci tot ce am zis mai sus.

    Nu ma pot decide. Vreau sa fiu si eu asa rea :)


  68. Cea mai buna gluma in Timisoara saptamana asta este:
    - Ma mut la Bucuresti!

    Nu stiu daca italienii au vreo problema cu cei din Roma, dar la francezi aceasta problema exista. Daca in general francezii se considera buricul pamantului, parizienii se cred gaozul universului. Cam asa, ca si buCURestenii.


  69. Teoretic ai dreptate. Bunul simţ de care dai dovadă, însă, te împiedică să vezi treaba în asnamblu. Nu poţi vorbi în numele tuturor bucureştenilor, prima genraţie la bloc sau nu.

    De fapt, am constatat că e cam invers: “voi” (aka not you) ne priviţi de sus pe “noi”, “ţărănoii”, pentru că “Statul român nu-ţi permite să trăieşti civilizat” altundeva decât în Bucureşti.

    Bine, eu cred că oraşul acela este o junglă, ceva, orice, numai nu foarte civilizat. Probabil din cauza felului în care am fost tratat când am fost pe acolo.

    Ştiu, ne învârtim în jurul cozii…


  70. Lu Drull ii plac bucurestenii, aia din Bucuresti ,in Bucuresti. Sunt sinpatici ei asa, cam ca cimpanzeii nebuni de la gradina zoologica ,aia care scot puta printre gratii si arunca cu rahat dupa tine.
    Pisi pisi


  71. Vomit daca mai citesc o denumire de localitate. Sunt multi oameni prosti, care exista ei de unde este care este, si cam atat. Trebuie sa ignori si sa disimulezi sau sa le-o mai dai in gura din cand in cand.


  72. Mie nu-mi place Bucurestiul. Am fost acolo de vreo 3-4 ori, de la gara pana la aeroport. Adica parerea mea nu e fondata, ca asta ziceam si despre Paris. M-am mutat aici si mi-o placut pana la urma.
    Mie nu-mi plac bucurestenii. Aveam un var ce statea acolo de cativa ani si cand se intorcea in cucuietii din deal, de unde era el de origine, venea cu fitele de rigoare si prostia infinita. Deci parerea mea nu e fondata: el e provincial si e unul singur.

    Cunosc bucuresteni.. destui chiar si mi-s simpatici, niciunul nu se potriveste cu imaginea pe care mi-o facusem.. Pe de alta parte am vazut asta vara, la Bran, unii cu masina de Bucuresti, un Rover ceva, masina de teren. Erau doua cupluri si un copil. S-au tiganit cu baiatul ce se ocupa de parcari, nu au vrut sa ii dea.. nu mai stiu, cred ca era 3 lei parcarea? Cum sa iti placa bucurestenii in condintiile astea? Ah, da: nu faci generalizari, e mai simplu asa, iei fiecare om ca venind dintr-un oras pe care nu il cunosti, cu care nu ai nici o treaba si e totul bine si frumos.


  73. prosti sunt si in Bucuresti, prosti sunt si in Iasi, prosti sunt peste tot. Dar sa nu generalizam!


  74. Eu sunt din timisoara,si nu am auzit prea multi timisoreni care sa zica : “domne ma mut la bucuresti”… insa sumedenia de olteni care au invadat timisoara pt a face facultatea aici,se va muta la master la bucuresti :) Yey for us :D


  75. Am intalnit un personaj din Bucuresti, care depasea orice norma de prostie. Ma intreba daca am metrou in Ploiesti si mai ales taxiuri! Dar peste tot sunt din astia!

    Nu-s complexat ca sunt din Ploiesti si ca sunt provincial.


  76. @Raluca: Esti chiar dobitoaca, serios! Niciun om normal la cap nu incearca sa-si bata joc de tine pentru ca-ti iese mirosul de moldoveanca prin piele. Te-ai gandit ca probabil oamenii aia nu stiau si incercau sa te ajute cum puteau? Tu esti exemplul perfect de provincial frustrat din cauza carora se fac generalizari. Sau esti vedeta pe celalalt site si te manifesti si tu cum poti.

    Stau de trei ani in Bucuresti si sunt olteanca (si foarte mandra de asta, chiar). Culmea e ca inainte sa vin la facultate in Bucuresti, ma cam codeam cand trebuia sa-mi dezvalui originea. Am colegi de prin toate partile tarii si niciodata nu m-am lovit de pareri preconcepute din partea lor (probabil din partea unui oradean, dar asta tine de personalitatea lui). Ba, dimpotriva, suntem toti la fel, nu am auzit niciun bucurestean sa ma critice pentru ca sunt din provincie si niciun provincial care sa aiba probleme cu bucurestenii doar din cauza originii lor. Dar probabil ca toleranta vine odata cu educatia. Pentru ca trebuie sa fii tare limitat in gandire ca sa ajungi sa judeci pe cineva dupa accent sau dupa numarul masinii.


  77. @Cristina: o masina din aia MH-69-LEO ;;)


  78. @BP – săru’mâna, zic. Care-i ”algoritmul” just de apreciere pentru un individ? 1. Află unde l-a fătat mă-sa 2. Află de cât timp stă în București 3. Desenează-i arborele genealogic?

    Cred că-i un pic eronată aprecierea asta. Să o luăm drept șoboloniță de laborator pe dezastruasa Raluca de la Ieși. Crezi că dacă era Bucureșteancă sadea nu ar fi comentat la fel de virulent într-un comentariu ce, știu eu, ridica în slăvi Iașul?

    Cum și despre tine consider că ești un om mai mult decât capabil, indiferent unde te-ai fi născut sau pe unde ai ”înfige steagul”, permit să cred și despre dobitocii de speța Ralucăi cum că manifestările grobiene se trag pe latură genetică, nu pe una locativă :)

    Pîs: Sunt constănțean, mutat la București cu trebi și viață. Îmi place țara asta, îmi plac oamenii. Indiferent de unde sunt și pe unde se duc. Însă-mi vine dorul de Apocalipsă atunci când întâlnesc oameni precum cei taxați în postul tău, indiferent de unde sunt. Nici măcar nu-i întreb. Le prezint elegant curul și mă retrag!

    PPS: Am cunoscut mai mulți bucureșteni ”genuine” în Craiova, pe unde am studiat, decât în București :)


  79. e stupid sa zici ca orasul in care te-ai nascut te defineste. familia, prietenii, poate. dar orasul in mai mica masura. trebuie intr-adevar sa fi mandru de zona de unde te tragi, daca ai un oarecare simtamant de patriotism :) sau ceva.. sunt de 2 ani in bucuresti, la facultate. nu mi s-a intamplat des, dar am primit comentarii acide ca sunt de prin bucovina si vai de mine ce accent am :| e stupid si mereu m-am enervat sa fiu etichetata dupa 5 secunde. si comentariile nu au venit numai din partea bucurestenilor.. asa ca din punctul asta de vedere, dar si altele, am cunoscut bucuresteni ok si mai putin ok. depinde de cat de mult te lashi afectata.
    prosti sunt peste tot :D


  80. BP,desi sunt din Valcea inteleg ce ai spus …nu e frumos si e inutil sa discriminezi,ghidandu-te dupa o chestie ca locu de bastina…hai sa-ti povestesc ce a patit un bun prieten,pasind in primul an de facultate in Bucuresti.O tipesa l-a auyit ca e provincial si i-a zis ca ce dragut ca e provincial,ca o sa-i aduca mancare a doua zi ,pentru ca maicasii ii e mila de d-astia.Deci…se mai intampla si asa,dar sunt exceptii,vreau eu sa cred…


  81. @canadianu’: ajune in August…tre sa fie acolo cu cateva sapt inainte sa inceapa scoala la UBC:) I’ll let u know

    p.s.: in dec ma duc sa o vad…poate iesim la o bere


  82. Si eu sunt din Iasi si in Bucuresti am fost tratata ca pe un jeg al societatii de fiecare data cand am fost acolo. Poate ca tu si cativa din grupul tau de prieteni nu ne tratati de parca am venit sa va furam butelia, insa majoritatea ne iau de prosti din start, fara sa ne acorde macar 30 de secunde sa ne “citesca” prostia in ochi. Pot sa numar pe degetele de la o mana cati oameni m-au tratat finut in Bucureti, desi mi-au auzit accentul.

    Tu privesti problema doar din prisma ta, insa refuzi o opinie contradictorie, din pielea patitului. Nu detii adevarul absolut, desi poate incerci sau poate asa crezi. Nu mi-s complexata (n-am de ce sa sufar ca e altul ignorant), ci iti vorbesc din ceea ce mi s-a intamplat mie, asa ca nu-mi spune ca oamenii peste care am dat in metrou/aeroport/pe strada/autobuze/whatever si mi-a vorbit cu dispret sunt doar niste cazuri aparte, caci numai de astia am avut parte acolo.

    Bottom line, pana la proba contrarie, opinia mea e ca MAJORITATEA bucurestenilor sufera de sindromul superioritatii si considera provincialii a fi niste cacati in ploaie.


  83. foarte adevarat ce spui tu: in general bucurestenii aciuati de o generatie sunt plini de ifose si au un comportament de kkt, din cauza lor s-a creeat o generalizare nefericita.

    despre provinciali… raluca e exemplul elocvent: idioata si cu un inceput de paranoia (toata lumea are ceva cu ea).

    am stat in bucuresti 4 ani si mi-a cam ajuns, am plecat din cauza traficului , nu din cauza oamenilor. mi se parea aberant sa pierd 2 ore din viata zilnic in masina.

    eu sunt un caz fericit pentru ca lucrez pe internet si-s pe cont propriu.
    ii inteleg pe cei care nu au curaj sa faca pasul, in principal din cauza dependentei materiale


  84. Daca maine s-ar modifica constitutia si s-ar vota enclavizarea tinutului secuiesc as vota pentru, desi is roman.Macar aia sa nu va mai plateasca taxe moca,ca infrastructura(sau fonduri) faceti din parti prin zona ardealului.E un motiv pentru care nu va inghite lumea nu ne-am trezit noi peste noapte anti-bucuresteni.Faceti-va metrou fain ca il meritati.


  85. pe mine ma distreaza ideea asta, de “complex provincial”. poate-s singurul care vede ironia unei notiuni artificiale, create tocmai de niste oameni care te identifica dupa accent – “a, esti de la tzara…”.

    exista o oarecare tendinta din partea unor bucuresteni de a privi de sus pe astia care vin aici la faculta si aleg sa ramana. faptul ca cineva e nascut undeva n-ar trebui sa fie vreun argument. si sigur nu un merit. n-ai sa iei medalii pentru ca te-a nascut doamna mama ta in orasul asta.

    mie-mi place ce-a zis Neagu Djuvara: poate capitala nu e bine pusa. poate-ar trebui mutata la Sibiu sau la Brasov, locuri mai relevante pentru ideea de natie romaneasca. asta, in locul unui oras ca Bucurestiul, in care minoritatea predominanta nu e tocmai reprezentativa pentru ideea de multiCULTURALITATE.


  86. Eu sunt unul din oamenii care au revenit in provincie pentru liniste, dar si sa-mi deschid propria afacere. Bucurestiul e un oras pe care cateodata il iubesti si cateodata il urasti, dar nu se poate sa nu te loveasca din cand in cand cate o nostalgie. Am momente in care vreau sa ma plimb prin Cismigiu sau sa petrec intr-un club fain, dar aglomeratia si amintirea celor patru ore petrecute zilnic in trafic ma fac sa imi revin imediat. Ah, si cersetorii aflati la tot pasul, tocmai cand ai chef de plimbari romantice.


  87. mda, bucuresti, nebucuresti… eu sint mindru ca nu sint bucurestean de exemplu… daca ma judeca cineva dupa orasul din care vin, e clar ca omul are o problema, iar eu nu am ce pastile sa-i prescriu. ce e mai comic e ca daca mergi la new york, fie ca esti din bucuresti sau din dorohoi, tot roman te numesti.


  88. Nu mai sunt multi oricum cei care gandesc astfel. Mai sunt in schimb cei care cred in mirajul Bucurestiului si care cred ca daca muncesc acolo vor castiga dublu fata de alte orase. Nimic mai fals. Am ocazia sa muncesc intr-o companie unde exact jobul care il are un coleg in Bucuresti il am si eu in Moldova si sincer o diferenta de maxim 1.000 ron pe aceeasi functie nu am vazut. Si tineti cont ca o chirie de Buc este mai mare decat una de provincie, mai pune transportul si mancarea care la fel sunt putin mai mari si veti vedea ca cei din provincie raman cu mai multi bani in buzunarul de la spate. Problema se pune ca cei din Bucuresti datorita traficului si vietii foarte agitate au ajuns sa fie niste robotei. De fiecare data cand am mers in Buc, cei mai dispusi sa iasa in oras la o bere erau tot provincialii si nu stiam de ce, pentru ca cei din Buc sunt prea obositi fizic, si au recunoscut asta. Am prieteni in Buc care au spus ca au pleca cu prima ocazie de acolo dar unde? Pai sunt, Brasov, Timisoara, Iasi, etc. Adevarul este ca majoritatea joburilor sunt in Buc dar asta nu inseamna ca trebuie sa indur chinurile.
    Cred ca diferentele de buletin le mai fac acum doar cei care nu au iesit in viata lor din oras, sau sunt niste inculti.

    Va stimez,

    Un moldovean


  89. @Carmen

    Esti patetica !! Ai grija, sangele albastru-violet de banatean poate dauna grav sanatatii neuronale ;)


  90. Mda, m-am lovit si eu de problema asta si de fiecare data am ramas cu gura cascata: ma depaseste ideea ca cineva poate sa fie complexat dintr-un astfel de motiv. Provincial poti fi prin comportament, prin modul in care gandesti, nu e un lucru legat de locul din care provii.
    Mie personal mi se pare irelevant daca stau in Bucuresti sau in Honolulu, nu ma face asta cu nimic mai buna sau mai rea.
    La fel, senzatia/ sentimentul de a fi roman (mai ales in afara granitelor) – de fapt aici nici macar nu ma pot pronunta, nici nu sunt, nici nu m-am simtit vreodata. N-am probleme sa spun ca vin din Romania (nici mentale, nici de alta natura), n-am dat niciodata importanta acestui aspect. Si nici ceilalti – ce ciudat…
    Ma deranjeaza in schimb tarania din Bucuresti, mizeria, proasta crestere. Ca si la Roma, unde pe romani ii vezi doar in anumite locuri, si in Bucuresti se intampla acelasi fenomen. Bipezii cu care dai nas in nas pe strada, care rontaie seminte, miros a transpiratie, injura, scuipa pe strada nu cred ca are mare importanta de unde provin, din Bucuretsi, din canale, din provincie, de pe Luna – mi-am pus doar problema ca tare mi-as dori sa-i vad morti, chiar nu ma intereseaza de unde vin ci ma preocupa faptul ca ma deranjeaza. Si asta zilnic.
    Eu sunt nascuta in Brasov, oarecum intamplator, n-am stat acolo decat trei zile, deci nu cred ca ma pot numi brasoveanca. Asa ca de 32 de ani (fara trei zile) stau in Bucuresti (din fericire nu in permanenta)si pot sa spun ca nu-mi place. Da’ chiar deloc.
    Am prieteni mai peste tot dar nu mi-a trecut vreodata prin cap sa-i impart in categorii: asta-i din Bucuresti, astalalt e provincial.
    Poti sa te nasti pe Dorobanti, daca-mi spargi seminte-n cap locul tau (mental) e la Cucuietii din deal. Adica, in limbajul tau, iti dau eject (si-ti sparg si fata, te calc pe cap etc. etc.).
    In general nu inteleg niciun tip de frustrare, nu numai pe asta. Probabil exista un raport intre gradul de educatie si preocuparile unui individ pe de o parte, si diversele frustari pe de alta parte.


  91. eu nu pricep o chestie…am intalnit persoane (de prin toate colturile tarii) care n-au avut niciodata probleme cu mine, o tulceanca aterizata in bucuresti, dar bucurestenii mi-au mancat ficatii! zau!
    nu toti…probabil am intalnit mult prea multi infumurati dar m-am saturat bai nene sa mi se zica taranca! ce dracu e asta? prietenul meu, cred ca e singurul bucurestean la care tin cu adevarat si asta numai pt ca a zis ca vrea sa se mute de aici si ca nici el nu mai suporta orasul asta imputit.
    in urma cu un an eram ferm convinsa ca nici eu n-as putea rezista acolo..dar acum ca m-am obisnuit mi se pare ok, asta fiind bineinteles valabila doar daca te doare -pur si simplu- in posterior de toti si de toate. altfel nu ai cum sa supravietuiesti intr-un oras suprapopulat cu idioti.
    ps: la noi la tara nu e asa frate :) )


  92. BP, “eu nu sunt din Bucuresti” (ba chiar am pornit fobia asta pe cg in urma cu ceva timp) insa sunt “peste” intr-o balta de prin nord chiar daca nu vreau.

    Ora exacta o dau “EU”, indiferent unde as fi. Pentru mine, evident.

    Nu ma tratez.

    In urma cu vro 7 ani ii recomandam lui Zoso sa-si trimita vecinii care plantau patrunjel prin balcon inapoi la tara, la iarba verde si origini.

    Acum sper sa plece toti.


  93. Eu nu asi da Iasiul pe Bucuresti…am stat si in Bucuresti jumatate de an, dar nu imi place…Bucurestiul e plin de manele, de cocalari, persoane care nu stiu sa vorbeasca corect gramatical…Iasiul e mai cizelat, poti respira mai usor, privind la cei din jur!


  94. Ai mare dreptate, la facultate eram doi din bucuresti, 20 din alte orase, la munca sunt singura dintr-un birou de 10 oameni, toti ceilalti 9 din alte parti ale tarii si mereu mi-am auzit comentarii rautacioase” pai sigur tu ai parintii aici, ce-ti pasa. Sigur, tu locuiesti aici, ce stii tu ce inseamna sa stai la camin”.
    stati putin, ce vina am eu ca voi sunteti nascuti in alte orase, eu nu fac nici o diferenta intre voi si mine, voi faceti diferenta punctand la fiecare ocazie ca eu sunt o nerecunoscatoare bucuresteanca voi niste chinuiti din provincie.
    Cel mai mult imi plac cei care incep si critica Bucurestiul, ce imputit e, ce poluat e, ce aglomerat e, ce bine e la ei in oras. si mereu ii intreb: pai de ce nu ati ramas acolo, si ati venit sa poluati orasul asta? si voi il poluati si tot voi sunteti nemultumiti.
    cel mai bine se vede in timpul verii, sau sarbatorilor de iarna cand pleaca toti in orasele de bastina, si bucuresteni ramanem o mana de oameni, care ne intelegem si respectam regulile de circulatie.
    ca observatie, iti dai seama de unul ca e din afara orasului pentru ca nu are habar de regulile de circulatie si tot el iti taie fata.
    eu iubesc orasul asta, asa cum e el.


  95. Bad Pitzi a spus pe 10 July 2009 la 10:52 pm

    ” recunoaste că nu esti din bucuresti si de asta esti deranjat. no, încă unul pe listă.”

    Uite aici o generalizare – daca esti provincial te enerveaza discutiile ca si cea de fata.


  96. Mai tarani sunt cei din Bucuresti ( nu toti ) decat cei veniti de prin nu stiu ce sat!


  97. iubesc timisoara , nu am nici o treaba cu celelalte orase si zone ale tarii, fiecare loc e fain in felul lui..Timisoara e orasul unde m-am nascut, unde traiesc , nu am nimik de reprosat. Faza cu viniturile care ramn gura casca in Bucuresti, niste frustratzi probabil…

    bine scris oricum


  98. Parerea mea ca cei de la bucuresti sunt putin mai agitati. Singura diferenta dintre sud si restul tarii. :)


  99. Unul get beget n-are și n-o să aibă nimic cu tine, ăla parvenit care face parte din prima generație la bloc o să aibă.
    Eu una nu ma consider parvenita… Mama nu e din Bucuresti iar tata chiar daca e, a stat intr-un cartier de case… nu judec, nu ironizez, nu-mi bat joc de cei din alte orase!


  100. @SilviaSF
    bere … bere beau dimineata in loc de ceai … :D
    @Alexandru
    da bah, da’ colegu ala merge la ateneu in fiecare zi daca vrea
    @lola
    deci asa, de sarbatori ramaneti numai voi civilizatii de bucuresteni in bucuresti … cre’ca reportajele cu melteni care se calca in picioare la cora sunt facute in franta, nu-i asa ?


  101. @Isolda sa inteleg ca esti olteanca ? :) )


  102. da, inc-o teorie misto: “dom’le, numa’ din cauza alora care s-au mutat aici e mizerie si nesimtire si nespalare in bucuresti. noi suntem toti romani get-beget, curati, cinstiti ca lacrima”. normal, n-o zic toti, zic doar eu c-am auzit-o de prea multe ori.


  103. “plecati in mortii vostri acasa”


  104. @Carmen

    Intelegi un pic mai greu tu….Daca ti-ai fi scuturat un pic fumurile din cap ai fi obs ca am explicat foarte clar mai sus ca-s originara din Oltenia, c-am locuit in Bucuresti 12 ani si ca de cativa ani locuiesc in alta tara.
    Mai mult, cunosc si Timisoara “ta” foarte bine, ex-ul meu e timisorean ( la fel si toata gasca lui ) si pot spune ca nu te invidiez de loc.
    Putin in pasa daca tu, ca individ, ai resentimente fata de alti romani doar pt ca provin din alte zone geografice. Cum spunea cineva mai sus, n-am de ce sa ma simt eu compexata pt ca X sau Y este ignorant .
    O viata fericita iti doresc !!! Servus


  105. @Isolda

    Prin faptul ca te ataci asa de tare demonstrezi contrariul
    Numai bine


  106. @Carmen

    M-as fi “atacat” la fel de “tare ” si daca ai fi facut afirmatiile alea pline de simpatie la adresa moldovenilor, dobrogenilor ,bucovinenilor ..etc .
    Ce sa fac…..asa ma “atac” eu cand intalnesc oameni limitati , my mistake ! :)

    PS : n-am facut altceva decat sa-ti raspund .tu ai aruncat prima piatra .


  107. miss bad pitzi. sa ma bata alizeu’ da’ in primele paragrafe am crezut ca mi’ai copiat un articol scris cu fro’ zece ani in urma, si tare mi se modificandu’se opiniunea despre d’voastra. apoi mi’am revenit. la naiba, e cald!
    ps. am vrut sa pun link spre articolul meu, ca suna al naibii de similar. era pe doo situri. ambele desfiintate. e cald, la naiba!
    io’te insa varianta “apgradata” a lui: http://castleless.blogspot.com/2009/03/dezamagire-dan-puric.html


  108. cum te-ai exprimat nu prea a fost corect….dar asa o faceti voi bucurestenii…Ce inseamna provincie?provincie=mediu rural…e o mare prostie cum zic unii bucuresteni ca vii din Timisoara sau Iasi sau etc..adica vii din provincie…Da` numa` Bucuresti e oras si restu e provincie?Cheia iritarii este acest cuvant numit “provincie”.


  109. Provincie poate să definească:

    * Unitate geografică sau administrativă, teritorială dintr-o ţară; regiune, ţinut, district, aimag.
    * Teritoriu sau localitate dintr-o ţară, stat


  110. Problema apare ca noi am trait si partea cealalta… cand am fost intrebati de bucuresteni… de unde esti? AAAAAAAA , din provincie…:((


  111. @Aiana….pai uite ca mie nu mi-ar fi rusine sa zic ca sunt moldoveanca…desi multi bucuresteni au mari probleme cu moldovenii…Aia care zic ca-s din provincie chiar sunt din provincie…si sunt si frustrati …ca nu au incredere in sine…bucurestenii (multi,nu toti) vb cu o scarba cand aud ca nu esti din bucale…(era s-o pocnesc odata pe una din acest motiv)


  112. pe mine ma enerveaza doar chestia cu “provincialii” ca si cum bucuresti-ul ar fi singurul oras din romanica si restu sate, inteleg ca e capitala ca toate satele si oraselele se unesc intr-un mare tot si toti vin la faculta acolo ca la ei la sat nu au, ca vin toti tarani sa lucre in constructii, dar mai sunt si alte orase poate nu atata de murdare si de aglomegate si totusi orase marii nu sate. nu am complexe de nici un fel doar ma enerveaza chiestia cu “provincialii” punct


  113. engioi, bucurestenilor :D

Leave a Reply